Jak założyć firmę fotograficzną?

Skitterphoto / Pixabay

Założenie własnej firmy fotograficznej to świetny sposób na dodanie drugiego lub głównego dochodu, jeśli ciężko pracujesz. Podczas gdy rynek fotograficzny jest konkurencyjny, wielu właścicieli firm fotograficznych było w stanie znaleźć swoją niszę i zbudować zrównoważoną karierę. Jak większość kreatywnych przedsięwzięć, aby odnieść sukces, musisz zrównoważyć swoją pasję do fotografii z prawdziwymi umiejętnościami biznesowymi.

Działalność gospodarcza fotografia – aby zbudować i rozwinąć swój biznes, potrzebujesz zarówno talentu, jak i umiejętności marketingowej. Jeden fotograf, z którym rozmawialiśmy, powiedział, że umiejętność „reklamowania się” była jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Powinieneś stale pracować nad ulepszaniem swojego rzemiosła i rozwijaniem swojego produktu oraz konsekwentnie pracować nad własną marką, marketingiem online i umiejętnościami ludzkimi. Bez tych dwóch wyników prawdopodobnie będzie tylko kosztownym hobby, a nie opłacalnym biznesem na pełny etat.

Twoja marka i reputacja

Twoja osoba i sprzęt: Jeśli pracujesz z ludźmi, jesteś swoją marką. Nawet drobiazgi wpływają na Twoją reputację, a większość Twojej firmy będzie pochodzić z rekomendacji z ust do ust. Kiedy idziesz na sesję, ubierz się odpowiednio. Wyprasuj koszulę. Umyj swój samochód. Być zorganizowanym. Przynieś własną wodę i przekąski. Naładuj swoją elektronikę. Prezenty z podziękowaniami i poleceniem powinny mieć klasę. Gotowość świadczy o szacunku i profesjonalizmie.

Terminowość: zawsze przychodź na sesję wcześnie i nie omieszkaj dostarczyć produktu zgodnie z obietnicą. Wydrukuj wskazówki, aby się nie zgubić. Upewnij się, że Twoi klienci rozumieją Twój harmonogram produkcji i ile czasu zajmie im otrzymanie odbitek próbnych i produktu końcowego, i dotrzymują umów. Odbieraj telefony i e-maile w odpowiednim czasie.

Online: obecnie anonimowość jest prawie niemożliwa. Wielu potencjalnych klientów będzie szukać Ciebie i Twojej pracy online. Obrazy, które publikujesz online, powinny być nie tylko wysokiej jakości, ale także takie, jakie chcesz zrobić, aby przyciągnąć pracę, którą chcesz wykonywać. Unikaj kontrowersyjnych postów w mediach społecznościowych i utrzymuj pozytywny język. Aktualizuj swój profil LinkedIn i informacje kontaktowe we wszystkich witrynach.

Możesz również polubić…