Jak założyć firmę fotograficzną?
Założenie własnej firmy fotograficznej to świetny sposób na dodanie drugiego lub głównego dochodu, jeśli ciężko pracujesz. Podczas gdy rynek fotograficzny jest konkurencyjny, wielu właścicieli firm fotograficznych było w stanie znaleźć swoją niszę i zbudować zrównoważoną karierę. Jak większość kreatywnych przedsięwzięć, aby odnieść sukces, musisz zrównoważyć swoją pasję do fotografii z prawdziwymi umiejętnościami biznesowymi.
Działalność gospodarcza fotografia – aby zbudować i rozwinąć swój biznes, potrzebujesz zarówno talentu, jak i umiejętności marketingowej. Jeden fotograf, z którym rozmawialiśmy, powiedział, że umiejętność „reklamowania się” była jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Powinieneś stale pracować nad ulepszaniem swojego rzemiosła i rozwijaniem swojego produktu oraz konsekwentnie pracować nad własną marką, marketingiem online i umiejętnościami ludzkimi. Bez tych dwóch wyników prawdopodobnie będzie tylko kosztownym hobby, a nie opłacalnym biznesem na pełny etat.
Twoja marka i reputacja
Twoja osoba i sprzęt: Jeśli pracujesz z ludźmi, jesteś swoją marką. Nawet drobiazgi wpływają na Twoją reputację, a większość Twojej firmy będzie pochodzić z rekomendacji z ust do ust. Kiedy idziesz na sesję, ubierz się odpowiednio. Wyprasuj koszulę. Umyj swój samochód. Być zorganizowanym. Przynieś własną wodę i przekąski. Naładuj swoją elektronikę. Prezenty z podziękowaniami i poleceniem powinny mieć klasę. Gotowość świadczy o szacunku i profesjonalizmie.
Terminowość: zawsze przychodź na sesję wcześnie i nie omieszkaj dostarczyć produktu zgodnie z obietnicą. Wydrukuj wskazówki, aby się nie zgubić. Upewnij się, że Twoi klienci rozumieją Twój harmonogram produkcji i ile czasu zajmie im otrzymanie odbitek próbnych i produktu końcowego, i dotrzymują umów. Odbieraj telefony i e-maile w odpowiednim czasie.
Online: obecnie anonimowość jest prawie niemożliwa. Wielu potencjalnych klientów będzie szukać Ciebie i Twojej pracy online. Obrazy, które publikujesz online, powinny być nie tylko wysokiej jakości, ale także takie, jakie chcesz zrobić, aby przyciągnąć pracę, którą chcesz wykonywać. Unikaj kontrowersyjnych postów w mediach społecznościowych i utrzymuj pozytywny język. Aktualizuj swój profil LinkedIn i informacje kontaktowe we wszystkich witrynach.
Najnowsze komentarze